Platform voor de voedingsverwerkende- & drankenindustrie
Een knapperig succesverhaal
Jaarlijks produceert Biscuiterie Thijs meer dan twee miljard wafels.

Een knapperig succesverhaal

Bij Biscuiterie Thijs bakken ze Belgische wafels van topkwaliteit. Gedreven door vakmanschap en met oog voor traditie is de wafelbakkerij uitgegroeid tot een van Europa’s grootste producenten van suiker-, vanille- en Luikse wafels, galletjes, speculaas, eierkoeken onder private label. Voor de reiniging van de meer dan dertig productielijnen kiest Biscuiterie Thijs voor Christeyns, een betrouwbare partner die meedenkt over kostenefficiëntie, innovatie en voedselveiligheid.

De samenwerking tussen Biscuiterie Thijs en Christeyns gaat terug tot 2015. Het familie­bedrijf, opgericht in 1974, stond toen al bekend om zijn vakmanschap met het gebruik van de beste ingrediënten. “Tijdens onze eerste kennismaking kon Biscuiterie Thijs onze expertise in reiniging en hygiëne meteen appreciëren”, vertelt Pedro Pisonier van Christeyns. “We startten met enkele tests voor de reiniging van bakovens en deegbereiding. Intussen werken we al tien jaar samen, en zijn we allebei fors gegroeid.” Biscuiterie Thijs evolueerde tot een moderne wafelbakkerij die internationaal haar stempel drukt. Met haar vier vestigingen in België en meer dan 500 werknemers produceert het bedrijf jaarlijks meer dan twee miljard Belgische wafels. Dat de hele wereld dit Belgische kwaliteitsproduct kan smaken, blijkt uit de afzetmarkt in België, Europa en ver daarbuiten. “Vooral onze suikerwafel is een geliefd product in het buitenland. Zelfs in onder meer Japan, de VS en Australië is er vraag naar”, vertelt QA-manager Robrecht Craeghs.

Partners in hygiëne

“Onze samenwerking met Christeyns verloopt heel goed”, stelt Craeghs. “We rekenen op hun efficiënte producten voor zowel CIP-reiniging als open plant cleaning, net als een betrouwbare levering en de ophaling van de lege recipiënten. Nog een belangrijk punt is hun service. Dankzij hun ondersteuning kunnen wij ons concentreren op waar we goed in zijn: wafels maken.” Marnix Paulussen, QA-officer vult aan: “De medewerkers van Christeyns zijn altijd bereikbaar. Ik herinner me een controle met een van de Christeyns medewerkers die tot middernacht doorging.”

Een knapperig succesverhaal 1
Marnix Paulussen (QA-officer), Stefan Karastojanov (Site QA H3) en Robrecht Craeghs (QA-manager)

Voortdurend optimaliseren

Een recente verbetering waarbij Christeyns een rol speelde, was de optimalisatie van de CIP-reiniging. Christeyns stelde een recent ontwikkeld CIP-reinigingsmiddel voor de gisttank voor. “Na enkele tests en een goede opvolging samen met ons kwaliteitsteam konden we snel overschakelen, met merkbaar betere resultaten”, stelt Craeghs. Ook op technisch vlak hielp Christeyns bij verbeteringen. Craeghs: “De implementatie van doseerapparatuur met bijhorende leegmelding was een grote stap vooruit. Vroeger werkten we met maatbekers, maar dankzij de automatische dosering zijn zowel de veiligheid van onze medewerkers als de efficiëntie van het product nu gegarandeerd.” 

Opleiding als sleutel tot succes

Opleiding en kennisdeling zijn een belang­rijk onderdeel van de samenwerking. “Bij Biscuiterie Thijs hechten we veel belang
aan opleiding en ontwikkeling”, legt Craeghs uit. “Via onze eigen Thijs Academy investeren we continu in onze mensen. Een specifieke opleiding tot operator bestaat tegen­woordig nog niet, dus leiden we die hier zelf op. Hiermee kunnen we ons onderscheiden. En dat is nodig, want we zijn altijd op zoek naar sterke profielen: leidinggevenden, operatoren, techniekers …”
Christeyns ondersteunt die aanpak met gerichte trainingen rond reiniging en de bijhorende veiligheidsaspecten. “Zo kunnen we vragen vanop de werkvloer aanpakken en de kennis van onze medewerkers blijven versterken.”

Een knapperig succesverhaal 2
Biscuiterie Thijs vertrouwt op de producten van Christeyns voor CIP-reiniging en open plant cleaning.

Een schone samenwerking met toekomst

De samenwerking tussen Biscuiterie Thijs en Christeyns bewijst dat kwaliteit verder gaat dan het product zelf. Door samen te investeren in kennis, veiligheid en innovatie houden ze niet alleen de fabriek proper, maar bouwen ze ook aan een duurzame toekomst – één waar Belgische wafels én vakmanschap blijven schitteren.    

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Christeyns NV.

Christeyns NV 3 Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Christeyns NV 4 Telefoonnummer +32 9 223 38 71 E-mailadres info@christeyns.com Website christeyns.com

Gerelateerde artikelen

Contactformulier

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur ons een bericht

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten