Pivaco is de nieuwe naam voor NLT-Pivaco. Een naamsverandering die er eigenlijk geen is, noem het eerder een terugkeer naar de roots: Pivaco was de naam die bij de meeste klanten al over de lippen ging. Wel een opportuun moment om meteen ook een nieuwe, frisse wind te laten blazen door de hele merkidentiteit. Het team maakt met dezelfde passie en gedrevenheid als voorheen werk van alles dat bij leidingen komt kijken, maar dan met een net dat beetje modernere, innovatievere uitstraling.
Pivaco mag zich marktleider noemen in industrieel leidingwerk. “Omdat we de touwtjes in handen nemen en zorgen voor totale ontzorging van onze klanten. We leiden hun projecten letterlijk en figuur in goede banen. Onze rebranding wil die boodschap duidelijker in de verf zetten. De nieuwe naam is korter, krachtiger, hedendaagser. Ons logo kreeg een heuse update zonder de herkenbaarheid te verliezen: strakker maar met de rode stip op de i toch ook een speelse insteek. De ronde halve cirkels van weleer gaven we een modernere vorm, maar ze vormen nog steeds de rode leidraad doorheen onze merkidentiteit”, vertelt Vicky Nies, bestuurder bij Pivaco. De baseline, ‘your pipeline to a flowing production’, die bleef dezelfde, die dekt nog steeds het beste de lading.
Een nieuwe naam, een nieuw logo … een nieuwe website is dan ook de logische volgende stap. Eind juni werd die gelanceerd. Het verhaal achter Pivaco, dat van een betrouwbare partner in leidingwerk voor bedrijven in de voedingsindustrie, dient als basis voor de inhoud. Het design met de felle rode Pivaco kleur en de stijlvolle zwarte vlekken zorgt dat die er ook echt uitspringt. “Sinds de lancering hebben we er heel veel positieve reacties op gekregen”, vult Nies aan. “Voor klanten verandert er uiteraard niks, al hebben we wel gezorgd voor een verbeterde navigatie en een duidelijke flow voor een optimale gebruikservaring. Je merkte aan de toegenomen views dat klanten wel nieuwsgierig waren naar onze nieuwe stijl. En dat die duidelijk in de smaak viel.”
Ook de medewerkers keken er reikhalzend naar uit. “Ze zijn eigenlijk het visitekaartje van ons bedrijf. We hebben ze dan ook nauw betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe website, omdat hun expertise zien en waarderen. We tonen op de website wat ze allemaal doen en kunnen en daar zijn ze best fier op.” Binnenkort zullen ze de nieuwe Pivaco look zelf kunnen tonen. Alle medewerkers worden voorzien van gloednieuwe werkkledij en van drankflessen met het nieuwe logo. “We werken vaak samen in projecten met de technische dienst van onze klanten of met andere contractors. Werkkledij zorgt dan voor een mooie herkenbaarheid, maar het bevordert tegelijk de teamspirit. Daar houden we van. Stap voor stap zullen we ook de bestelwagens voorzien van nieuwe belettering in die kenmerkende rood-zwarte stijl”, besluit Nies.
Neem dan rechtstreeks contact op met Pivaco.
Contact opnemen