NLFR

Platform voor de voedingsverwerkende- & drankenindustrie
Een visie op de toekomst van Industrial Auctions

Een visie op de toekomst van Industrial Auctions

Industrial Auctions is de partner voor het kopen of verkopen van voedings- en drankenmachines. Het is een bekend merk binnen de branche met jarenlange ervaring in het organiseren van veilingen voor vele gerenommeerde bedrijven. Door de jaren heen heeft het bedrijf bewezen een betrouwbare partner te zijn in de wereld van online veilingen. Geen uitdaging is hen te groot en met veel passie streeft het team van Industrial Auctions ernaar om van elke veiling een succes te maken. Onlangs heeft het bedrijf zich opnieuw bewezen door een grote veiling te organiseren op de voormalige productielocatie van Homann Feinkost GmbH in Dissen (Duitsland). Dit was een project van enkele maanden, met verschillende fabrieken, met duizenden machines.

Ze maken geen geheim van hun manier van werken, dus veel inzichtelijke informatie valt hier niet te onthullen. Maar laten we eens kijken naar de toekomstplannen van het bedrijf. Waar werken ze achter de schermen aan en wat zijn hun doelen?

In een gesprek met de huidige CEO’s Ad van Kollenburg en Jeroen van Kollenburg vertellen zij over hun visie op de toekomst van Industrial Auctions. Waar Ad van Kollenburg een paar stappen terug zal gaan doen, zal zijn zoon Jeroen van Kollenburg in zijn voetsporen treden. Beiden hebben grote dromen voor het bedrijf en groei staat voorop, maar ze benadrukken ook het belang om trouw te blijven aan de huidige manier van werken. Jeroen van Kollenburg: “Deze groei mag nooit ten koste gaan van de aanvullende diensten die we leveren, dit zijn namelijk onze unique selling points die we niet uit het oog mogen verliezen.” Door de jaren heen is het team van Industrial Auctions enorm gegroeid, waar ze 13 jaar geleden begonnen met een klein team bestaat het team nu uit 30 medewerkers. Ad van Kollenburg: “Deze groei is geweldig om te zien, maar waar ik het meest trots op ben is dat ondanks de groei het team nog steeds heel hecht is en de lijnen kort zijn, hierdoor weten we wat we aan elkaar hebben en kunnen we op elkaar vertrouwen.” Met veel vertrouwen in hun team kijken Ad en Jeroen er naar uit nieuwe medewerkers in dienst te nemen om al het werk bij te houden. Nu het aantal door het bedrijf georganiseerde veilingen elk jaar toeneemt, ziet de toekomst van Industrial Auctions er rooskleurig uit.

Deze groei komt natuurlijk niet van vandaag op morgen. Het bedrijf werkt hard om dit te bereiken en streeft er altijd naar zijn concurrenten een stap voor te blijven. Om deze groei te realiseren, breidt het bedrijf zijn netwerk uit en vergroot het zijn naamsbekendheid. Bij Industrial Auctions is dit complexer vanwege het tweezijdige aspect van haar platform. Ad van Kollenburg legt uit: “Omdat wij een platform zijn dat verkopers met kopers verbindt, is groei alleen mogelijk als met beide partijen rekening wordt gehouden. Dat maakt onze strategie tweezijdig, op zoek naar potentiële kopers maar ook naar potentiële opdrachtgevers.” Enerzijds staat het zoeken naar potentiële nieuwe opdrachtgevers centraal. “We doen dit op een Industrial Auctions manier, geen koude verkoop maar we richten ons op persoonlijk contact om vertrouwd te raken met de mensen waar we mee werken”, aldus Jeroen van Kollenburg. Een van de doelen van het bedrijf is het organiseren van veilingen in steeds meer landen in Europa. Binnenkort organiseren ze een veiling in Spanje, een land waar ze nog niet vaak hebben geveild. Waar nieuwe landen nieuwe uitdagingen met zich meebrengen, benadrukken Ad en Jeroen het belang van kennis van de markt in dat specifieke land. Om deze inzichten te verwerven en hun geloofwaardigheid te waarborgen, werken zij nauw samen met zakenpartners uit heel Europa. Deze connecties zorgen ervoor dat het bedrijf altijd op de hoogte is van de verschillende markten en het maakt het makkelijker voor hen om in contact te komen met betrouwbare bedrijven die kunnen helpen met demontage en transport in een bepaald land. Jeroen van Kollenburg legt uit: “We hebben bijvoorbeeld partners in het Verenigd Koninkrijk die helpen met de veilingen daar. Dat is vooral belangrijk nu de regelgeving is veranderd door de Brexit.”

Anderzijds werkt het marketingteam aan het vergroten van de naamsbekendheid om nieuwe klanten aan te trekken. Jeroen van Kollenburg: “We werken met veel mediapartners voor zowel online als offline reclame. We adverteren niet alleen in Europese tijdschriften, maar ook in wereldwijde tijdschriften of in meer specifieke tijdschriften voor bepaalde continenten bijvoorbeeld. Dit doen we omdat onze klanten zich over de hele wereld bevinden.” Hoewel ze al contact hebben met veel mediapartners gaat de zoektocht naar nieuwe advertentiemogelijkheden onverhinderd door.

Al met al kunnen we stellen dat de toekomst van het bedrijf er rooskleurig uitziet. Ad van Kollenburg stemt daar mee in: “We kijken uit naar wat de toekomst zal brengen en ik heb er alle vertrouwen in dat die goed zal zijn voor Industrial Auctions. Waar ik in de toekomst een paar stappen terug zal doen, heb ik het volste vertrouwen in Jeroen en met hem het hele team dat zij een succes zullen maken van alle veilingen die zullen volgen. Geen uitdaging is ons te groot, zolang we het maar samen doen!”

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details