Thom van Oss, de Directeur van Apex Dynamics, vertelt enthousiast over het nieuwste initiatief van zijn bedrijf: de APEXperience. Dit nieuwe product is geen tandwielkast, tandheugel of rondsel, maar een e-learning platform dat is ontworpen om de kennis en expertise rond onze producten toegankelijker te maken. In dit artikel vertelt hij over het hoe en waarom.
“We staan altijd klaar om onze klanten te voorzien van de kennis en expertise die in de praktijk het verschil kan maken. Daarnaast dragen wij graag ons steentje bij aan het motiveren en opleiden van nieuwe, jonge technici. Met onze diepgaande kennis en jarenlange ervaring dragen we niet alleen bij aan de ontwikkeling van de branche, maar ook aan de ontwikkeling van onze toekomstige collega’s en vakgenoten. Met die reden hebben we de APEXperience ontwikkeld.” – Thom van Oss, directeur Apex Dynamics
Het doel is om onze klanten en gebruikers te helpen om de producten van Apex Dynamics nog beter in te zetten en effectiever te gebruiken. Onze slogan ‘Move Forward’ slaat niet alleen op het vooruitdenken, maar ook het delen en toepassen van onze kennis en expertise om onze klanten te ondersteunen en de jonge engineers van de toekomst op te leiden.
“Samen werken we eraan om niet alleen de machinebouw verder te ontwikkelen, maar ook de kennis en carrières van de opkomende jonge engineers,” vertelt Thom. “Dat is de ware betekenis van onze slogan Move Forward en wat de APEXperience zo’n leuk initiatief maakt.”
“De APEXperience is een platform dat inzicht biedt in de tandwielkasten, tandheugels en rondsels uit het programma van Apex Dynamics en hoe ze in de praktijk gebruikt kunnen worden. Op dit platform kun je niet alleen leren hoe onze producten werken, maar ook in welke situaties je ze het beste kunt toepassen en wanneer het misschien beter is om alternatieve oplossingen te overwegen. Handig, want als je een product gebruikt dat suboptimaal is voor de applicatie kan het product namelijk beschadigd raken of zelfs kapotgaan. Na het voltooien van de APEXperience weet je precies hoe je dat kan voorkomen.
Maar het gaat natuurlijk verder dan alleen onze producten. Je bouwt met de APEXperience natuurlijk ook aan jouw algemene kennis.”
“Het platform is toegankelijk voor iedereen die geïnteresseerd is in onze producten of vakgebied. De voornaamste doelgroep zijn jonge ingenieurs en onze (potentiële) klanten, met als doel om iedereen te voorzien van diepgaande kennis over onze producten. De leerervaring is gebaseerd op het bekijken van korte video’s en het opzoeken van informatie op onze website zodat je vervolgens vragen kan beantwoorden om je kennis te testen. Je kunt de vragen op je eigen tempo beantwoorden, zonder enige tijdsdruk. En zodra je alle vragen hebt beantwoord, ontvang je direct een APEXperience-certificaat. Het certificaat kan je delen op LinkedIn om te laten zien dat je de cursus succesvol hebt afgerond.”
“Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties. Er zijn al veel relatie die hebben aangegeven mee te gaan doen en we willen natuurlijk zoveel mogelijk mensen welkom heten op ons platform. In onze eerste test met Team Rembrandts verliep het allemaal vlekkeloos, dus volgens mij zijn er geen grote bugs meer. Klaar voor het grote publiek dus,” grijnst Thom.
“Nee, even zonder gekheid. We verwachten geen hele hordes mensen, maar juist engineers en relaties die net even wat meer kennis van onze producten willen. Of studenten die tijdens hun opleiding in aanraking komen met tandwielkasten. Ik hoop dat zij zullen zeggen: ‘Ja, dat was de moeite waard.’ En dat ze trots zijn op de mooie prijs die zij ermee hebben verdiend.”
Apex Dynamics nodigt iedereen uit om de APEXperience te gebruiken om hun kennis en expertise verder te ontwikkelen.
Neem dan rechtstreeks contact op met Apex Dynamics.
Contact opnemen