Met de grootste toewijding produceert Coenco de beste brouwinstallaties voor microbrouwerijen, brewpubs en testbrouwerijen. De wensen van de klant zijn daarbij altijd het uitgangspunt, zelfs als dat maatwerk vereist. Maar daar zijn ze bij Coenco uitstekend voor gewapend: met een sterk, dynamisch team, heel wat technische bagage en uitstekende relaties met leveranciers. Zo kan het voor debietmeting rekenen op de kwalitatieve producten en hoogstaande service van KROHNE
Het overnemen van een bedrijf gespecialiseerd in het samenbouwen van microbrouwerijen? Het was voor Amaury Ampe en Michael Catrysse letterlijk een sprong in het ongewisse. “Ik lustte eigenlijk geen bier”, verklapt Ampe, “maar noblesse oblige, ik weet intussen de brouwsels van onze klanten te smaken.” En zo zijn er heel wat gecreëerd sinds zij in 2017 Coenco overnamen van Luc Vanbleu. Want van slimme engineering hebben ze wel kaas gegeten. “We kennen elkaar van bij Picanol en zochten een project om samen de schouders onder te zetten. Voor ons vinkte Coenco alle eisen af: een eigen product, mogelijkheden om de technologie verder te ontwikkelen en verbeteren en om de hoek van waar we wonen.”
In die zeven jaar maakte Coenco een hele transformatie door. “We hebben veel energie gestoken in het verder professionaliseren. Vroeger was iedereen hier een manusje-van-alles, nu hebben we de taken opgesplitst om iedereen op te leiden in zijn domein en meer expertise op te bouwen. Daarnaast kiezen we nu doelbewust voor Europese leveranciers. We mikken nog steeds op de kleinere brouwerijen of labo-omgevingen in grotere brouwerijen – ons gamma leent zich het beste voor producties tot 25 hl per batch – maar we willen daar wel topkwaliteit in leveren. Als we met klanten het gesprek aangaan, dan weerklinkt er altijd een enorme fierheid over hun product in. Dat willen we alle eer aan doen.”
Coenco bouwde bovendien een tweede tak uit: alles wat te maken heeft met liquid foods. Denk aan soepen, sauzen, honing … “Bedrijven die hun productie willen uitbreiden of professionaliseren, worden plots met heel wat bijkomende eisen geconfronteerd. Met onze kennis kunnen we ze ondersteunen om al die processen – doseren, verpompen, reinigen … – te automatiseren voor meer controle en traceerbaarheid en minder menselijke inspanningen en kansen op fouten.” De sterkte van Coenco is dat ze alles van A tot Z in handen nemen. “Maar altijd in heel nauw overleg met de klant over wat hij precies nodig heeft.”
Dat de projecten steeds complexer worden schrikt de zaakvoerders van Coenco allerminst af. “Omdat we ook van onze leveranciers een uitstekende ondersteuning krijgen.” Voor debietmeting rekent Coenco bijvoorbeeld op de expertise van KROHNE. “Als er een debietmeter nodig is in een project, gaan we graag, nog vooraleer we met de klant aan tafel zitten om de offerte te bespreken, het gesprek aan met Wim (Lintermans, technisch verkoper voor KROHNE). Hoe groot de uitdaging ook is, samen komen we altijd tot een oplossing die technisch goed werkt voor de klant zijn toepassing. Vroeger zat er vaak een eenvoudige vlotterdebietmeter in een installatie, maar in meer geautomatiseerde projecten zal dat niet volstaan. Dan kijken we ook naar elektromagnetische, Coriolis … We willen voor elk product de juiste toepassing bouwen en daar is de kennis van Wim onontbeerlijk in.”
“We hebben nog niet vaak de handdoek in de ring moeten gooien wat debietmeting aangaat”, gaan Ampe en Catrysse verder. “Het leuke aan KROHNE is dat ze een heel arsenaal aan technologie hebben om mee ten oorlog te trekken. Er is altijd wel iets dat kan dienen. Zeker door al zo vroeg in een project met elkaar te spreken: als er maar één debietmeter is die past in de toepassing, dan kunnen we nog de pomp aanpassen of een grotere buisdiameter kiezen om alles helemaal sluitend te krijgen. Intussen weten we zelf ook al welke vragen te stellen aan de klant over zijn project om meteen de juiste debietmeter te kunnen voorstellen.”
Klant blijft koning bij Coenco. Voedingsbedrijven die gestandaardiseerd zijn op andere merken van debietmeters worden evengoed bediend. “De wens van de klant is altijd ons vertrekpunt. In de klasse waarin KROHNE speelt, zijn er eigenlijk geen ‘slechte’ debietmeters. Technisch zullen ze misschien ook wel kunnen wat de KROHNE producten doen, maar zij hebben geen Wim rondlopen die mee nadenkt over hoe we bepaalde uitdagingen het beste kunnen aangaan. We weten dat we met KROHNE goed zitten en dat de klant op het einde van de rit tevreden zal zijn”, besluit ze tevreden.
Neem dan rechtstreeks contact op met KROHNE Belgium.
Contact opnemen