Platform voor de voedingsverwerkende- & drankenindustrie

NL | FR

Solutions

One-stop-shop voor al uw noden in techniek en technisch personeel

staal01
Voor Callewaert Industries zijn de medewerkers het uithangbord van het bedriijf. Zij moeten de kwaliteit die hoog in het vaandel staat, waarmaken op de terrein.

Tekst | Valérie Couplez

Beeld | Callewaert Industries

11 oktober 2021 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Ondernemen is opportuniteiten zien. Dat is wat Callewaert Industries zo typeert. De West-Vlaamse onderneming is gestart vanuit de passie van zaakvoerder Curd Callewaert voor mechanica. Zijn technisch kunnen stelde hij ten dienste van constructie- en onderhoudswerken voor bedrijven. Mond-tot-mondreclame deed de rest. Gaandeweg kwamen er extra activiteiten bij met maar één doel voor ogen: de klant zo goed mogelijk te ontzorgen. Een one-stop-shop voor al uw noden, van techniek tot technisch personeel.

Callewaert Industries bestaat vandaag al meer dan twintig jaar. Een verhaal van techniek, maar vooral ook van mensen, want zijn gedrevenheid draagt zaakvoerder Curd Callewaert over op zijn medewerkers. Met meer dan 150 zijn ze intussen al. Het uithangbord van het bedrijf, want zij moeten de kwaliteit die hoog in het vaandel staat, waarmaken op de terrein. Vandaag zitten de activiteiten verspreid over zeven bedrijfsunits: piping & insulation, construction & engineering, technical support (outsourcing), Ozyx (draai- en freeswerk), VPAQ pumps, Equagaz (netinfrastructuur en laadpalen) en Forzametal (plaatbewerking). “We zijn altijd verder gegroeid vanuit specifieke vragen van klanten. Of we hen ook niet konden helpen met een ander karweitje of project. Het resultaat is eigenlijk een verhaal van synergie. Tussen divisies, tussen medewerkers, waar onze klanten beter van worden. Driekwart van onze klanten maakt inmiddels gebruik van meerdere van onze diensten”, vertelt Annick Rommel die de divisie Technical Support leidt.

Callewaert Industries is eigenlijk een verhaal van synergie. Tussen divisies, tussen medewerkers, waar klanten beter van worden. Driekwart van de klanten maakt inmiddels gebruik van meerdere van de diensten.

Kwaliteit voorop

Een mooi voorbeeld van hoe alles kan samenkomen was de realisatie van de volledige verhuis van de productie van Jules Destrooper in Lo naar Ieper waar Callewaert Industries voor tekende. “Door onze brede ervaring konden wij, alle divisies samen, onze schouders hier onder zetten, zodat de klant aan één aanspreekpunt genoeg had om het hele project op te volgen. Communicatie is cruciaal in projecten van deze omvang. Duidelijke afspraken en die ook waarmaken in de praktijk, daar draait het dan om”, aldus Rommel. Kwaliteit staat zoals gezegd voorop in het werk dat Callewaert Industries wil afleveren. Geen holle woorden, voor het werk in rvs beschikt het bedrijf met hoofdkwartier in Zwevezele bijvoorbeeld over een apart atelier. Daarnaast zet het ook in op het halen van de nodige certificaties om dat hard te maken. Rommel: “VCA, EN1090-2, ISO38-34 … voor klanten betekenen deze certificaten een echte meerwaarde, omdat ze aangeven dat we erover zullen waken dat alles tot in de puntjes wordt afgeleverd en afgewerkt. Dat is waar wij als bedrijf voor staan in alles wat we doen. Service ten dienste van de klant. Kwaliteit met respect voor de deadlines. Een reputatie die we hoog willen houden door elk project altijd kort op te volgen.” 

De West-Vlaamse onderneming is gestart vanuit de passie van zaakvoerder Curd Callewaert voor mechanica. Zijn technisch kunnen stelde hij ten dienste van constructie- en onderhoudswerken voor bedrijven.

Knowhow overbrengen

En dat begint dus bij de medewerkers. “Motivatie maakt een wereld van verschil. We proberen onze medewerkers daarom zoveel mogelijk te stimuleren om zich te ontwikkelen. Met technische kennis en knowhow maak je immers nog altijd het verschil vandaag. Wie ambitie heeft om een nieuwe skill bij te leren kan bijvoorbeeld terecht in de productieateliers waar we specifieke trainingen organiseren, bijvoorbeeld ook om bepaalde certificaten te halen”, geeft Rommel aan. “Daarnaast zorgen we dat ze kwalitatief materiaal mee krijgen om ook kwalitatief werk af te leveren. Een tevreden klant is immers onze best mogelijke reclame.” Callewaert Industries schuwt daarbij de investeringen niet. Zo is er bijvoorbeeld een cobot op komst om de draai- en freesbanken te beladen en ontladen. “Maar het menselijk aspect primeert toch in alles wat we doen. In de relatie met klanten, partners en medewerkers. Om het met een West-Vlaams woord te zeggen, we willen dat onze mensen zich ‘jeunen’, dat ze passie voelen in wat ze doen en dat omzetten in kwaliteitsvol werk”, besluit Rommel.    

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Alexander Dewaele

Projectmanager

Meer online zichtbaarheid creëren via FoodTec? Bel +32 477 22 41 29 of stuur een mail naar onderstaand adres.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details