NLFR

Platform voor de voedingsverwerkende- & drankenindustrie
Kwaliteit maakt het verschil in industriële piping

Kwaliteit maakt het verschil in industriële piping

Een discipline die daarom vraagt om vakmanschap. Voor Goddeeris staat de kwaliteit van hun team daarom centraal. Zij zijn immers het visitekaartje op het terrein en staan in voor kwaliteitswerk van de bovenste plank binnen de afgesproken termijnen. Want ook op dat vlak maakt Goddeeris het verschil.

Ervaring, ervaring, ervaring. Dat is wat Goddeeris als geen ander in de schaal kan werpen. Het bedrijf is opgegroeid en groot geworden binnen diverse industrieën met zowel process als utility piping en weet dus als geen ander wat daar de uitdagingen zijn. Marketing manager Miriam Vandenbulcke: “We zijn al sinds 1962 actief, maar de focus lag in die begindagen op HVAC. Tot Bekaert, en later ook Cargill, kwamen aankloppen: of we hen niet uit de nood konden helpen met hun leidingennetwerk. Goddeeris had toen nog geen enkele lasser in dienst, maar beschikte wel over loodgieters die van aanpakken wisten. Sindsdien is zo goed als elke buis daar door ons gelegd en hebben we ons in piping een bijzonder sterke reputatie opgebouwd in een wijde straal rond onze thuisbasis in Roeselare.”

Mensen als visitekaartje

Goddeeris is voornamelijk opgegroeid en groot geworden te midden de voedingsindustrie. Een verhaal van groeien dat overigens nog lang niet ten einde is. Over het antwoord wat de sleutels van dat succes zijn hoeft Vandenbulcke niet lang na te denken. “Buizen leggen is moeilijk te automatiseren en draait echt om mensen. Van onze ingenieurs die de handschoen opnemen om de meest complexe projecten tot een goed einde te brengen. Over onze accountmanagers die de klant volledig ontzorgen. Tot onze lassers die een onberispelijke kwaliteit leveren op de werf. Ze zijn het visitekaartje van Goddeeris”, vat Vandenbulcke samen. Om die kwaliteit te garanderen heeft Goddeeris bijvoorbeeld werk gemaakt van een eigen Academy, waar lassers de kneepjes van het vak helemaal in de vingers krijgen. En waar ze zich ook blijvend kunnen perfectioneren in hun stiel. “Daarnaast proberen we te doen wat we beloven. Deadlines zijn heilig voor ons. Als er onverwachte uitdagingen op ons pad komen, is het aan ons om ze op te lossen, zodat de timing van het project nooit in het gedrang komt. Iets wat klanten heel hard appreciëren. Als ze met ons in zee gaan, moeten ze erop kunnen vertrouwen dat het goed komt.”

Communicatielijnen kort, efficiëntie hoog

Om verdere stappen in zijn dienstverlening te zetten en tegelijk te blijven groeien, wil Goddeeris zijn werking helemaal digitaliseren. Vandenbulcke: “In een kleine kmo kan iedereen nog van alles op de hoogte zijn. Een manier van werken die echter niet meer vol te houden is naarmate je groeit. In september lanceren we daarom een compleet eigen systeem voor tijdsregistratie en projectmanagement. We zijn er bijzonder fier op. We hebben onze volledige bedrijfsvoering tot in de puntjes geanalyseerd en achter de schermen gereorganiseerd om tot dit resultaat te komen. We zullen hiermee ook in de toekomst de communicatielijnen bijzonder kort kunnen houden en de efficiëntie hoog, zoals klanten het van ons gewend zijn vandaag. De app zal alle informatie over een project op één plek bewaren zodat er te allen tijde een perfect overzicht is van hoe het vordert. Ook de rapportering vanop de werf zal digitaal een stuk vlotter kunnen verlopen. We willen de best mogelijke kwaliteit en service blijven leveren.”

Blijven groeien

Goddeeris legt hiermee een stevige basis voor verdere groei. Want dat blijft toch de ambitie van het bedrijf. “Allereerst verruimen we onze blik naar andere regio’s en sectoren. De voedingsindustrie blijft onze bakermat, want door de ervaring die we opgebouwd hebben over de jaren over de eigenheden van deze sector kunnen we hier echt van meerwaarde zijn. We willen ons wel nog verder specialiseren in niches waar ook piping voor procesmedia nodig is, zoals de wereld van zuivel en brouwerijen. Maar we willen die ervaring ook stap voor stap opbouwen in de chemische en farmaceutische industrie. En dan kijken we vooral naar de Gentse zeehaven. Afhankelijk van hoe het loopt, zou een volgende stap in ons groeiverhaal dan de oprichting van een hub in die regio kunnen zijn.” Een verhaal van groeien dat overigens weer door mensen zal zijn ingegeven. “Door ingenieurs aan ons team toe te voegen die dergelijke kennis in huis hebben. Zo willen we ook die technieken optimaliseren en perfectioneren”, besluit Vandenbulcke.

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details